Retourneren
Mocht u iets besteld hebben en u toch bedenken, dan kunt u een retour bij ons aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst van (het laatst geleverde product van) uw bestelling.
Dit kan zonder opgaaf van reden. Echter, wij vinden het wel fijn voor evaluatie om de reden te weten.
De kosten van het retourneren zijn wel voor eigen rekening.
Stuur een e-mail naar info@poppenwagen-webwinkel.nl met daarin het ordernummer en het product/de producten die u wilt retourneren.
Het is belangrijk dat dit gedaan wordt door degene die de bestelling heeft geplaatst: met hetzelfde e-mailadres.
Wij sturen u vervolgens een antwoord met daarin de stappen die volgen, zoals het retouradres, advies over welke verzendpartij te gebruiken, bewaren van Track&Trace-code, etc.
Wanneer eindigt mijn bedenktijd precies?
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop uw product is geleverd (bij meer producten in 1 bestelling rekent u vanaf de dag na levering van het laatste product of onderdeel).
Voorbeeld: U koopt een poppenwagen en deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni.
Let op! Uw bedenktijd eindigt op de 14e dag, ’s avonds om 12 uur. Valt de 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt uw bedenktijd op de eerstvolgende werkdag om 12 uur ‘s avonds.
Heb ik ook al bedenktijd voordat het product is geleverd?
Hebt u spijt van uw aankoop? Dan hoeft u niet te wachten tot het product wordt geleverd en de termijn van 14 dagen ingaat. U kunt ons dus ook voor die tijd al laten weten dat u gebruik maakt van uw bedenktijd. Laat ons dan zo snel mogelijk weten dat u het product niet meer wilt ontvangen. Als u dit meldt voordat wij het verzenden, dan helpt u ons ook: wij hoeven dan immers ook geen kosten te maken.
Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld proberen of de pop in een poppenwagen past. Maar er mag niet dagen lang met de poppenwagen gespeeld worden en weer terugsturen. Deed u dit toch? Dan kunnen wij de retour weigeren of de prijs verminderen.
Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
Wat moet ik doen als ik van het product af wil?
Wilt u het product of de dienst niet? Laat dan binnen de bedenktijd weten dat u de koop wilt ontbinden. U hoeft niet uit te leggen waarom.
Let op! Het terugsturen van een product is niet genoeg. U moet ons écht laten weten dat u van de koop af wilt.
Stuur een e-mail naar info@poppenwagen-webwinkel.nl met daarin het ordernummer en het product/de producten die u wilt retourneren. Dit heeft onze voorkeur!
Als u liever een brief wilt sturen, dan is dat ook mogelijk; u kunt een voorbeeldbrief downloaden via onderstaande link:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-ongedaan-maken-overeenkomst-tijdens-bedenktijd
De verzenddatum telt
Het maakt niet uit of wij uw bericht pas na afloop van de bedenktijd lezen. Stuurde u uw bericht binnen de bedenktijd? Dan bent u nog op tijd.
Wanneer moet ik mijn aankoop terugsturen?
U hebt 14 dagen om uw aankoop terug te sturen. Die dagen gaan in op de dag nadat u het contract ongedaan maakt. Dus niet op de dag nadat u het product kreeg!
Rekenvoorbeeld
Maakt u de koop ongedaan op 10 maart? Dan moet u het product terugsturen vóór 25 maart.
De verzenddatum telt
Het product kan pas na afloop van de bedenktijd bij de ondernemer terechtkomen. Dat maakt niet uit want het gaat om de verzenddatum. Stuurde u het product binnen de bedenktijd terug? Dan bent u op tijd.
Dit moet u echter wel kunnen bewijzen door middel van een Track&Trace-code.
Bij wie ligt het risico voor het terugsturen?
Product zelf terugsturen
Stuurt u het product zelf terug via een postbedrijf of koeriersdienst? Dan ligt het risico bij het terugsturen bij u. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt. In sommige gevallen kunt u het postbedrijf of de koeriersdienst aansprakelijk stellen. Maar dat kan alleen als u het product onder bepaalde voorwaarden hebt teruggestuurd. Bijvoorbeeld aangetekend of verzekerd. Heeft uw product veel waarde? Vraag bij het postkantoor of de koeriersdienst na welke mogelijkheden u hebt om waardevolle producten terug te sturen. En hoe het zit met de aansprakelijkheid als een pakket kwijtraakt of beschadigd. U kunt dit ook zelf uitzoeken door de algemene voorwaarden van het postbedrijf of de koeriersdienst te lezen.
Product laten ophalen door de verkoper
Als wij een koeriersdienst inschakelen om het product bij u op te halen? Dan ligt het risico bij ons zodra u het product aan de koeriersdienst afgeeft. Het voordeel hiervan is dat u niet verantwoordelijk bent als het product dan tijdens het vervoer kwijt of beschadigd raakt. U moet dan wel een Track&Trace-code kunnen overleggen als bewijs dat u het heeft afgegeven.
Bewijs
Wilt u achteraf kunnen bewijzen dat de verkoper het product heeft ontvangen? Vraag het postbedrijf of de koeriersdienst dan hoe u uw product het beste kunt terugsturen. Bijvoorbeeld door het aangetekend te versturen. Het is sowieso belangrijk om de Track&Trace-code te bewaren.
Wie betaalt de kosten voor het terugsturen?
De kosten van retourneren zijn voor eigen rekening van de klant.
Let op! Dit geldt ook bij een weigering van een pakket aan de deur, een onbezorgbare zending, een zending met foutieve adresgegevens of het niet ophalen bij een servicepunt. De daadwerkelijke kosten van het retourneren zullen dan alsnog verrekend worden bij de bestelling en deze kosten zijn overigens altijd hoger dan de berekende verzendkosten bij de bestelling.
Welk bedrag krijg ik terug?
Wij betalen u het aankoopbedrag en eventuele bezorgkosten terug. Bezorgkosten zijn de kosten die u hebt betaald om het product thuis af te laten leveren. Stuurt u een deel van uw bestelling terug? Dan worden de bezorgkosten niet terugbetaald. Bijvoorbeeld: u heeft 2 poppen besteld en u stuurt er één terug.
Wanneer u niet alle producten van een bestelling retour stuurt én de verzending van de gehele bestelling gratis was, dan kan alsnog verzendkosten in rekening worden gebracht als de overgebleven bestelling onder de verzendkosten-grens belandt. Bijvoorbeeld: u koopt een product van € 10,- en een product van € 100,-. Hierdoor zijn er geen verzendkosten bij de bestelling. Vervolgens wilt u het product van € 100,- retourneren. Als het product in goede staat is geretourneerd, wordt een bedrag van € 100,- minus de verzendkosten teruggestort. De overgebleven bestelling is dan immers € 10,- plus verzendkosten. Als u alleen het product van € 10.- retourneert, dan blijft het bedrag van de overgebleven bestelling (€ 100,-) boven de verzendkosten-grens en storten we de € 10,- terug op uw rekening.
Wij betalen u terug op dezelfde manier als u de bestelling heeft betaald. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan nemen we altijd even contact met u op.
Klik hieronder op de link om uw rechten en plichten bij de bedenktijd van uw bestelling en het retourneren van producten op de website van ACM ConsuWijzer:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
ACM Consuwijzer is het overheidsloket voor consumenten.